یزدفردا: رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: برای حفظ و صیانت از باغ های شهر اقدامات خوبی تاکنون انجام گرفته است و در حال حاضر از مجموع حدود ۲۲۰ هکتار باغ شناسایی شده به مساحت ۱۳۶ هکتار باغ و مساحت ۸۴ هکتار خانه باغ وجود دارد.

به گزارش یزدفردا: محمد مهد ی نیکو نژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد افزود: در شهر یزد هزار و ۴۴ باغ بالای هزار متر وجود دارد که بخش عمده ای از این باغات پلاک کوبی شده و تعداد ۳۰۰ باغ از باغهای سطح شهر هنوز پلاک کوبی نشده است.که تاکید کردیم حداکثر تا دوماه آینده این پروسه به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: علیرغم اقدامات صورت گرفته متاسفانه برای تداوم حفظ باغ های پلاک کوبی شد متأسفانه اقدامی نشده عامل بازدارنده ای وجود ندارد چرا که در برخی از این باغات ساخت و سازهای خلاف قانون و تفکیک های غیر مجاز در حال انجام است.

نیکونژاد خاطرنشان کرد: برخی از کوچه باغ ها نیز توسط شهرداری آسفالت شده که مسیر جوی آب ها به دلیل عملیات زیرسازی حذف شده و یا مسیر ورودی باغ ها مسدود شده و به همین دلیل و دلایل دیگری ازجمله گرانی زمین با کاربری مسکونی و عدم توانایی مالکان باغات برای خرید منزل مسکونی برای فرزندان شأن و کمبود آب و ... باغ های موجود نیز عمدی یا سهوی در حال خشک شدن است و لذا درخواست داریم تا با درنظر گرفتن امتیازات تشویقی برای حفظ باغات توسط شهرداری و همچنین به لحاظ حقوقی تشدید اعمال قانون برای متخلفین فوق اقدام فوری در این زمینه صورت گیرد. تا جلوی خشک شدن باغات شهر به هر دلیلی گرفته شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا